Onze leerlingen worden gegroepeerd in combinatiegroepen.

In de groepen 1 t/m 3 werken we vanuit het onderwijsconcept ontwikkelingsgericht onderwijs. Voor het leesonderwijs in groep 3 gebruiken we elementen uit de methode ‘Zin in Lezen’.

De kinderen in de groepen 3 t/m 8 krijgen elke morgen les in taal, rekenen, spelling en andere basisvakken. We willen zo goed mogelijk aansluiten bij de onderwijsbehoeften van elke leerling. Dat betekent dat niet elke leerling hetzelfde aanbod en dezelfde hoeveelheid instructie krijgt. Sommige kinderen hebben behoefte aan extra instructie, anderen juist aan meer uitdaging; deze kinderen kunnen we weer in verschillende groepen clusteren. In onze onderwijsplannen voor rekenen, spelling en lezen hebben we dit vastgelegd voor elke groep.

Voor de kinderen die extra uitdaging nodig hebben, de meer begaafde leerlingen, hebben we verschillende extra materialen. Wekelijks worden in een plusklas een aantal kinderen extra begeleid bij het maken van uitdagende opdrachten.

“We willen zo goed mogelijk aansluiten bij de onderwijsbehoefte van elke leerling.”